創意論政 (一)

近十年人人都將「創意」二字放係口邊,特首、高官、商賈、傳媒、百姓•••人人講、人人吹。施政報告財政預算都要講創意,但乜嘢係創意?

稍為用下腦就話有創意?!

抄完改少少就話係二度創作?

政府大談創意,吹三捧四,但政府的制度本身就最看扁創意行業。政府部門裡行政人高高在上,設計師就底三下四。EO 可以做到AO 做到SAR CEO、AM可以做到CM做到 Dir. 、Engineer 都可以做到署長,攞房津高福利。Designer 呢?叫 technical officer, 最高做到 CTO, 薪級點去到啱啱唔俾你攞 Housing allowance.

制度上已認定設計師低級過行政人,仲大言炎炎吹高創意。

眼見決策高層缺乏創意,稍為有新啲嘅思維意見就話「未有先例」,「未成熟」,「沒可能」,「不設實際」•••等借口。一句講哂,只係唔想做。

事實上,真正嘅創意,唔多唔少都一定包含呢啲「借口」嘅特質。

“Think out of the BOX” 唔係個個都得,因為唔安全,可能會輸,挑戰大風險高。仲要睇有冇天份。

所以,政策來來去去都係嗰幾樣,因循,解難水準低。連我最敬仰嘅高永文都捉襟見肘。

作為一個從事演藝創作嘅小市民,喺冇歷史、冇包伏嘅情況下,以think out of the box 的原則,加上頼聲川式嘅創意,嘗試針對現今香港最 hit 難題比一啲「不設實際」嘅睇法。

普選特首?人人一票選自己想選嘅人?冇問題。

老實講,現實啲,環顧今日香港,根本冇一個人有魄力,有智慧,有才幹,有魅力做到香港特首。除咗劉德華。佢係我心目中唯一有資格嘅 (我認真㗎,劉華嘅粉絲不妨勸下佢,為香港好,列根得,Arnold 得,點解佢唔得?),可惜佢唔會肯做!!!

所以,我建議放棄港人治港。

一個同香港冇 la 冇 lun 嘅人,冇利害關係,唔怕大地主,同以前港督質感上相似。不過,要由香港人揀。

候選人係內地眾多中央高官,同省長級人物,仲有,完全唔介意香港市場嘅國內中資國際大企業嘅大老闆。唔駛怕李氏效應。

選出嚟嘅人,北京一定冇問題,所以唔駛預選,唔駛提名委員會。

由行政、立法,同司法,三院成員個別提名,之後再有一百個香港出生嘅人和議,就可以正式成為候選人。候選人要嚟香港居住一個月,硏究同拉票,之後在電視發表政綱,同香港人辯論,同對手辯論,之後,香港人一人一票公投特首。

仲有,一年試用期,一年後,再公投,ok就継續,唔ok就冇得留低。由第二名補上。

選出嘅人,北京中央應該冇問題,亦唔駛睇西環面色,更不怕姓李嘅人。亦係我哋一人一票選出嚟,唔對路仲可以換人。仲想點?起碼好過新架坡。

我第一個選前總理朱鎔基。

下次講房屋問題。

 

余振球 2013 April SG